Accomplished

Yes! Yahoo! Yeehaa! Aku berjaya akhirnya untuk menonton cerita Geng : Pengembaraan Bermula di pawagam [betulbetulbetul].

On 14/02/09 aku pergi dengan mama and papa [setelah dipujuk rayu segala. thanks sebab melayan anakmu ini. hehe]. Sampai di City Square around pukul 5 lebih, check time show, aku agak terkejut kerana pukul 5.30 p.m punya tiket sudah sold-out [wow! seriously?]. Terpaksa membeli tiket pukul 7.30 p.m. Jalan-jalan di kedai-kedai yang menjual pelbagai hadiah untuk hari kekasih [aku xsmbut]. *sigh* Cute-cute patungnya semua. Also nampak couples with hadiah and such [beshbeshbesh]. Tepat pukul 7.21 p.m, kami terus sembahyang maghrib [wajib. mana bole tnggl. hehe] dan bergerak dengan pantas ke panggung. Sampai sahaja, iklan masih ditayangkan [fuhh, naseb bek smpat]. Panggung itu penuh dengan manusia-manusia. Packed gila. Cerita itu, awal-awal sudah funny. I laugh out loud [soo loud. haha. ape aq kesah. ^_^ tp semua gelak. tnggelam jua sore aq]

Story ini mengisahkan tentang Rajoo [bole ckp ngan binatang], Kak Ros, Upin & Ipin, Lim dan Badrol terperangkap dalam hutan. Dalam hutan itu, banyak perkara aneh dan lucu berlaku. Mereka juga terjumpa seekor bintang bernama Oopet [comel gila binatang ni]. Misi mereka ialah mencari ibu Oopet yang ditangkap oleh pemburu haram. The story roll from there.

By the way, kau orang jangan terpedaya di ending cerita ini tahu. After keluar tulisan yang menunjukkan kononnya cerita ini sudah habis, jangan terus bangun kerana ada lagi sambungan yang lawak [dorg nk kne kan ktorg kot. tp naseb baek aku xtrpedaya. haha. im smarter. ramai da nak kuar panggung. last2, dorg diri ramai2 kat tngah2 laluan 2 nk tngok smbungan. hahahaha!]. Benda ini akan terjadi sebanyak 3 kali. Jadi, just sit tight dekat kerusi itu sahajalah.


Aku harap sangat cerita ini akan ditayangkan serata dunia dan menaikkan nama Malaysia. Benda-benda yang detail pun merekamereka boleh buat dengan teliti. [tabik springg kat dorg. =) ]Honestly, aku rasa cerita ini boleh market di mana-mana sahaja. So, kalau anda rakyat Malaysia, tengoklah cerita ini. Tidak merugikan. Best yang amat sangat. [aku jd tukang pomot xbrbayar. kat skool pun aq jd promoter. bkan stakat mmbe2, cekgu2 pon aq tlg pomotkn. kehkeh! pencil box aq pon ada muka Upin & Ipin. kemaruk gila aq nih. ishish. klau ade masa. aq upload picca pencil box aq. cumel sgtt]

-END-

Comments

  1. aq la org yg paling jeles di dunia nie....
    TIDDAAAAKK......
    aq lowm sempat nk tgk...
    jadual idop aq penoh la....
    huk2.....
    sedeyh la aq nie nadee....

    ReplyDelete
  2. best sgt ke
    i tgk eden lake semlm best ta0 !

    ReplyDelete
  3. best sangat sangat lya.
    pergilah tengok.
    and you will know why.
    hee~
    eden lake?
    siapa pelakon?

    ReplyDelete
  4. aku juga maoooo tengok....
    beli cd ja la nmpak gayanya

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave the message after the beep.

Popular posts from this blog

First Date

Gila Meroyan

CAMPING