Happy Birthday Atiqah Sayang! -10.04.2009-

Happy birthday Atiqah! [binti ape hek? xtaw pulak aku haha] Aku datang sekolah lewat semacam hari ini [aduyy! susa tul naek kete. da larh jam mmanjang. dlu jln kaky. exercise sket. ni da gemukk cm tong drum]. Masuk kelas, nampak beg plastik berisikan dua hadiah. Aku teringat hari lahir minah pandai ini. Dia masuk terus aku wish segala [baik kn aku? klau aq taw dye akn bg 'bnda 2' msty aq bg dye adiah. mne taw buleyh dpt lbeyh =p].

Selepas english class, masa rehat, mereka² [tqa,edlya n alin] menolak kami² yang ingin rehat masuk dalam kelas semula [dlm aty da maki². ape nk hlang aq g 'date' ni. hangguk kunk. ngehehe.
kdding dowh!]. After about 5 minutes, they came in with a box. I was like "huh?" but then she open up the box and I was like "yayy! love you tqa! muahh³" [very hipokrit ke? ntah lah ;p] I sang happy birthday song and everyone chorus together. She act all shy and such [gedik arh kau minah. lalala~]. Lepas itu baru kami including the guys ambil 'bnda 2'.

this is the 'bnda 2' [jgn jlesh yeah? haha. nyummy!]

Tqa, your mom towkey McD? How can you manage to but this for ALL OF US? [haha. just curious babe]

...................................................................................................................................

Hari ini juga kami dipaksa balik pukul 1 petang [bagi plajar² pompuan] kerana ada kelas fardhu ain. Ustazah what-her-name tayangkan slides on "Anda Bijak Jauhi Zina" [skola bru aku ni titik bratkan agama. praturan very ktat. aku syukur a bit aku pndah ; ) ]

Farah, kau nak web ABJZ kan?

The slides show girls wearing tudung berjalan berpegangan tangan dengan lelaki, berpelukan dengan lelaki dan bertepuk-tampar dengan lelaki [nauzubillah minzalik]. Mereka² buat begitu kenapa mesti pakai tudung? [aku tnya skolan ni krana ada rakan² aku yg xpkai tdung ckp "watpe pkai tdung. pkai tdung pon bwat jhat. so , srupa xpkai tdung kan nadee?" aku diam n snyummmm je] Tudung bukan ke untuk mengingatkan kita supaya tidak buat benda² dilarang agama? Manusia², sedarlah. Hari kiamat sudah dekat. Kalau tidak kiamat pun. Ajal boleh sampai bila². Buatnya tengah bercumbu segala, Allah tarik nyawa. Kan mati katak namanya itu. Aku pun tidaklah seperfect mana, tapi aku ingatkan anda² di luar sana and at the same time aku ingatkan diri aku. Kalau aku ada buat salah, tolong tegur ya? Tapi jangan tegur macam hendak tunjuk yang aku salah. Tegurlah cara Rasulullah s.a.w ajar kita. [no offence heh girls kat luar sana yg buat mcam ni? ni oppinion aku. sorry]

Slides ini juga ada tayangkan dua lagu nasyid. Sayu hati aku bila dengarkannya.

[In Team - Kalimah Cinta]
Pepohon cintaku kian merimbun
Semakin dicantas makin bertunas
Tidak mampu mendustai hatiku
Rasa cinta fitrah manusia

Siapalah aku menolak cinta
Yang hadir di jiwa tanpa dipaksa
Hidup ini tidak akan sempurna
Tanpa cinta dari Tuhan Yang Esa

Adam Hawa bercinta di Syurga
Angkara iblis terpisah menderita
Kerana cinta mereka setia
Bertemu di dunia

Dengan cinta kenal Pencipta
Dengan cinta kenal RasulNya
Kerana cinta kenal saudara
Bahagia keluarga
Oh indahnya cinta

Hidup tanpa cinta
Sengsaralah jiwa
Sengketa dan dusta
yang merajai jiwa

Di batasan cinta syariat terjaga
Tanpa keraguan tanpa kesangsian

Betapa sucinya kasihMu Tuhan
Betapa agungnya kebesaranMu
Diri ini mengharapkan cintaMu
Kekalkanlah rasa kehambaan ku
(adoii. xske wane ijau. trpksa guna. hee)

Lagu lagi satu pula lagu De hearty - Permata yang Dicari. Downloadlah ya? Dengar [xbosan pon lagu dye] dan muhasabah diri. =D

Wake up my islam siblings, jangan terlalu hanyut dengan dunia. Ia hanya sementara. Moga kita diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah. Perbaiki diri kita sama² ok? Insyallah.

Comments

Popular posts from this blog

First Date

Gila Meroyan

CAMPING