Stinky + Anny

Sembelihan ialah mematikan nyawa binatang yang halal dimakan dengan memutuskan urat halkum dan urat marih dengan menggunakan alat yang tajam dengan niat kerana Allah.

Aku berjaya mematikan seekor ayam dengan lafaz bismillah. Dengan erti kata lain, aku menyembelih seekor ayam di sekolah tadi. Best oh! =p At first, excited gila vavi mahu buat. Bila sudah diri depan ayam yang berumur 30 hari itu, aku quite gemuruh. Dalam kepala otak aku "woah!klau xptus urat dye cmne?klau aq trlupa bce bismillah cmne?" dan banyak lagi bisikan syaitan yang datang [hahah.yeye je setan kcau aq ;p tah² mende laen. wooo].

Ustaz Jawallal yang carikkan urat halkum dan urat marih untuk aku. Bila sudah dikumpulkan, aku yang sedang memegang pisau baca bismillah dan terus potong *srett srott* [sound effect hehe]. Ustaz cakap "jgn angkat! jgn angkat!". Baiklah ustaz :)

Masa aku potong, Tino dan Bella yang pegangkan kepak dan kaki ayam itu [err.aq rse la korg yg pgang.ke org laen ek?hahah lpe siut]. Lepas sudah putus, mereka lepaskan. Ayam itu menggelepar selama beberapa saat. Tidak boleh kasihankan itu ayam! Nanti tidak boleh makan [hahah xsnggup owh].

Keluarkan isi perut dan cabut bulu time! Gila busuk kau tahu? Masa dia menggelepar, najis dia terkeluar. Menahan kesakitan maybe. Jadi, bulu di tongkeng dia, sudah ada ehem [euwww]. Najwa si gila yang sanggup keluarkan isi perut ketiga² isi perut ayam untuk group aku. Cabut bulu dia berjam-jam. Haishh. Aku juga yang cabut bulu di bahagian tongkeng. Bayangkan baunya ~.~ super euwwww.

Aku dan Najwa orang terakhir siap habiskan kerja membersihkan ayam. Tangan stinky smelling. Desperate cari sabun. Cuci guna sabun pun masih ada bau ehem ayam. Then on 12.30 ada tahlil ringkas untuk doakan SPM candidates next week. Good luck you guys! Banggakan TiJB! Make us number one again this year! hee

Lepas tahlil, makan nasi dan ayam kari yang kami sembelih tadi [kut laaa.hee] dalam dulang. Sudah lama tidak rasa nikmat makan beramai-ramai :D


......stinky day end......


Today anniversary number celcom school of X aku dan juga pengalaman bekerja :) Untuk cerita lanjut sila tekan link ini ok?

Comments

  1. ehhehe.. bagus2. jgn tau makan je.. kena gak tau sembelih.. potong bagai.. hiks..

    (ckp org je padalah adie pun tak pernah sembelih.. kakaka)


    (^_^)V

    ReplyDelete
  2. haha!
    macam tidak akan uat lagi sahaja.
    taubat oi!
    haha!

    abang adie tidak pernah buat?
    tidak boleh kahwin! =p

    ReplyDelete
  3. inilah blog paling kemas dan cantik sy pernah lihat..

    tq nadeee coz bg sy taksub melihatnya...huhuhuhu...

    with love...

    ReplyDelete
  4. amboi!
    mengampu nampak.
    mahu pinjam duit eh? ;p
    haha!
    thanks babe.
    first time kena puji :)
    terharu :'D
    my work is appreciated.
    huhu
    thanks again.

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave the message after the beep.

Popular posts from this blog

First Date

Gila Meroyan

CAMPING