Show Stopper


-City Square, sudah sinonim dengan budak² bandar bagi Johor Bahru. Short formnye ialah CS. Cakap saja CS, semua akan tahu apa dan di mana benda alah tu-


Referring to secebis fakta di atas ini, deduksi yang kita boleh buat ialah, City Square atau lebih glamour dipanggil CS merupakan tempat yang sering anak-anak remaja Johor Bahru melepak atau chilling out atau bercumbuan atau berjumpa atau my favourite past time which is TENGOK WAYANG! :D Ugh, aku ni suka sangat exaggerate. Sorry.

But that's the fact actually, kalau nak tengok wayang ke chilling ke, mesti pergi CS. Kenapa ya? Okay, memanglah CS is just 3km away from my house tapi macam peliklah. Dah banyak kali pergi. Tak boring ke?

So semalam, aku dan Haziqah pergi tengok cerita Rapunzel or Tangled [confiuss i]. Alaa, yang perempuan comel rambut panjang duduk dalam tower tinggiiiii nak mampus tu. Ah, lantak kau lah kalau tak tahu. Seriously aku cakap cerita tu best! :) Comel dan rasa macam di awang-awangan lah. Impian setiap budak kecil untuk berada di negara macam itu. Even aku teringin nak tengok lots of lantern berterbangan di langit pada waktu malam. Cantik sangat. Graphic dia pun superblah. Mata si Rapunzel sangat besarrrr, sangat jealous. Hee.

Before tengok wayang, jumpa budak-budak Elektrik sekolah aku. Mata aku yang tak power sangat ini nampak macam mereka, lepas itu terus pusing, segan punya pasal. Bukan seorang dua, a group boleh? Ahaa. Naik escalator nak pergi tingkat atas, dapat text dari one of budak-budak E tu yang berbunyi begini, "Huu. Nadee g tgok wayang!" Haha. Weird ke aku tengok wayang? Wajah aku sangat suci ke time dekat sekolah? :P

Then text Kak Anis that aku tak dapat nak tengok wayang sama dia. Aku TAK NAK tengok Tron Legacy. Trailer dia macam haram. Plus it's under disney, tahu sangat cerita itu akan buat aku rasa like crap. Kak Anis cakap memang tak best. Alhamdulillah aku tak pergi. Good call Nadee. :D

Dalam Rapunzel, ada watak chameleon ni. Nama dia Pascal. Aku first dengar dah tergelak-gelak. Haziqah pun sama. Obviously aku dan dia fikir benda sama. Pascal's Principle! Haha! Holiday lah brother but we just couldn't help it. :P

Haa. Inilah Rapunzelnya. Comel kan? Tengok mata dia. Tengok! Aku nak mata macam tu. Teehee. Benda yang dia pegang itu adalah senjata dia bernama kuali. LMAO.

Then there's THE GUY. Semua cerita kena ada The Guy betul tak? That guy try nak persuade Rapunzel supaya lepaskan dia dengan guna the Smolder Look. Part itu, unlike! Buruk gila. Haha! Ada part yang sedih, of course, semua movie aku kena nangis, wajib, haha. Tapi sampai saja part sedih, aku tak dapat nak nangis. Thanks to budak kecil berbangsa cina yang sangatttttt adorable yang dok mengunyah pop corn dekat telinga aku. :)

Movie ended around 2. Keluar wayang and mahu hit the toilet but since toilet packed kami pergi surau untuk solat dahulu. Masuk pintu, jumpa lagi budak² E. Senyum then terus masuk. Keluar, terus naik balik untuk pergi toilet FOC [Free Of Caj.haha!]. Dah melepas, tengah nak jalan, nampak pula group of budak² Mekanikal. Aduh, Apek pulak tu yang dekat depan. Dead meat! Haha! Mula lah mulut kejam dia berbunyi "peh!besar siak!". Buzz buzz. Aku sengih sajalah. Dalam hati sumpah seranah dah berguni-guni. Bila dah jauh sikit menahan hati. Adi pula tanya wether aku lulus tak test undang². Dengan muka sengih ala² kerang busuk penuh dengan kebanggan, aku jawab "lulus!"

Balik rumah, penat gila. Haziqah, I love you lah sayang! Kak Anis, until next time! I love you too! :)


Comments

Popular posts from this blog

First Date

Gila Meroyan

CAMPING