Siapa cakap adik selalu menang?

Tengok tajuk atas tu. Sila tengok betul². Apa aku nak tulis hari ni memang ada kena mengena dengan relationship aku dengan siblings aku. Aku anak last. Aku bongsu. Akulah orang panggil "adik". But in my case, my siblings calls me with a very flattering title which is "Mok". Yeah yeah, aku tahu, korang TAK surprise pun dorang panggil aku macam tu. Yup, aku gemuk! :D Even my own dad always introduced myself to his friends like so, "Haa,ni anak aku yang last.Kecik beso.Paling kecik dan paling beso.HAHAHA" dan aku pun akan gelak sama. Yeah yeah, funny dad.

Back to the tajuk nun di atas sana. Sejak dua tiga hari ni, I'm pretty annoyed with my siblings. Not my sister though since dia now berada di Shah Alam, menghabiskan sisa² pembelajarannya. I'm referring to my brothers. Merekalah yang dok tayang muka depan aku E.V.E.R.Y. day. Aku pun tak tahu kenapa but setiap kali mereka say something smart nowadays, aku mesti kecil hati. Padahal aku dah biasa dengan sarcastic remarks dorang. In fact, aku hidup penuh dengan comment² yang sarcastic from all my family members especially my dad [anak² kepada adik-beradik bapak aku mesti paham ape aku maksud kan, kan? *wink*]. We always laugh it off 'cos to us, those words doesn't mean literally. That's how we show the lurrrrve. PMS (Pre Menstrual Cycle) kot aku ni? Uhh, nahh, I don't think so.

Actually this whole entire post is dedicated to my lovely Angah [gag gag puke vomit :P and also sebab dialah timbul idea untuk tulis benda ni], my second brother, the next after Along, the second son of my parents.. Okay, you get the idea. Angah and me dulu tak pernah clicked well. I couldn't even remember my nice and wonderful time I had with him when I was in my childhood. It is 'cos we never had one. I don't really know why he hate me so much then.

Aku ingat lagi dulu kes aku gaduh dengan dia. Biasalah bertumbuk, sepak, jerit, maki semua kan. So that time aku sort of bagi the last blow and lari masuk toilet and menangis frustrated so that Angah tak boleh nak balas balik [alaa,masa kecik² dulu,kalau gaduh,kau mesti kena jadi orang yang last maki,last tumbuk,last bagi cubitan supaya rasa puas dan rasa MENANG kan?tipulaa kalau tak!]. BUT aku kecundang jugak. Sebab Angah masuk toilet, pastu sepak aku time aku duduk atas jamban and terus keluar. Mama berkejar pergi depan toilet dan bagi Angah lepas dan start bebel kepada aku. I repeat, BEBEL KEPADA AKU! Angah yang serang aku but aku yang kena marah?! Hahaha! SIAPA CAKAP ADIK SELALU MENANG? Rubbishlah. Siapa yang buat ayat tu? Mesti kakak² dan abang² yang kepala senget.

Memang aku tak nafikan, jadi adik or anak last memang ada advantage. Dilebihkan sedikit. Tetapi semua tu up until berumur 7 or 8 tahun! Cara older siblings ungkit bila dah besar ni, macam aku dilayan setaraf royalty oleh parents sampai umur aku now which is a decade passed from the real age I was treated like that. Bummer. ~.~

What aku tak puas hati is bila bab bersihkan rumah, cuci periuk belanga, or 'kerja-kerja peremppuan' mesti Angah akan PAKSA aku buat. First², cakap "mok,g basuk kuali sane" then aku cakap "okay.nanti..." dan aku akan buat benda lain dulu [yelaa.procrastinate.i know but alaa aq akan buat jugak kan]. About a minute later dia akan barge in apa yang aku tengah buat and pekik "aku suruh kau baik² kau tak buat!bila cakap mcm ni kau kata marah!asal nak bertangguh?!pergi buat sekarang sebelum aku shut down pc tu!!" and I'll be like err pernah pulak kau suruh aku buat benda baik². Eee! Panas! Then aku buat jugak on the spot before dia start bebel dengan suara dia yang irritating gila. He thinks that all the work around the house is 'kerja perempuan'. Eloklah sangat akak aku takde dekat rumah. Akulah perempuan suruhan itu. SIAPA CAKAP ADIK SELALU MENANG? :) [u might think that yes,ape angah buat tu bagus.train aku jadi bini orang.sometimes bila aku nak cool down, aku akan fikir those exact stupid words and tanam dalam otak.]

Tapi, bila dah besar² semua ni. Aku dah 18 tahun. Angah dah 18 campur 6 tahun. Kitorang act a bit civilised. Aku dah tak berani nak lawan dia lagi. Aku tahu aku akan kalah. Dan parents aku memang dari kecil suruh aku mengalah. Parents ajar aku untuk respect adik-beradik aku. Again, SIAPA CAKAP ADIK SELALU MENANG? Tapi tak kisahlah, aku belajar semua ni. Aku geram, aku annoyed, aku nak gila, but aku selalu fikir semua yang berlaku mesti ada hikmah or dalam omputehnya means every cloud has a silver lining. Hehe.

Sekarang ni, aku dengan Angah maybe dah on speaking term balik [not that tak bercakap but hati aku yang tengah bengkek nih taknak cakap ngan dye]. Before dia keluar dengan kawan dia tadi, dia usap muka aku [euwww nya bila put that into words ~.~] and cakap buh-byee. And sempat bagi remarks bila aku tengok video whatshername. His remark was "asal kau tengok video dak UTP tu?geli je...xlawa la die.Heliza lagi lawa.hahaha" Oh, aku setuju! Part Heliza tu lah. Part whatshername tak lawa, no comment. Hehe. Bawah ni aku insert video yang aku tengok tadi. Kamu decide lah sendiri wether whatshername ni lawa or not. :)



Haa, so kepada kakak² dan abang² di luar sana yang menggunakan ayat 'adik aku annoying gila!', 'adik aku suka sangat kacau aku!', 'suke je ikut mood kau bila nak main dengan aku!', silalah hargai adik² anda. One thing that you should know, adik-adik TAKKAN PERNAH benci abang² dan kakak²nya even how much we said that we hate you, or we acted like we hate you or bertapa macam taiknya perangai kamu [refer to angah aku hahaha]! We said all that and we did all the things to annoy you is because to show how much we love you. :')


nih laa muke angah nak fikir what to say in other words nak kutuk ape time makan epok² aq buat. annoying kan? haha boo!

p/s : asal post aku ni mesti ada relate dengan jamban, taik dan toilet? its driving me craazyyy!

kata pujangga : we are nothing without family


Comments

  1. hahahha!!!leks sis...aq lg kene panggil babimok...
    anyway,mesti terharu giler kalo angah ko bc entry ko ni...
    bagi aq...adatla dlm adik-beradik ade gado2...kalo tak bkn name adik-beradik..kan?hehehe

    aq ade adik naq pon seorg adik,but lps aq marah2 die aq ckp knape aq buat camtu...maybe bg org yg tak pahm kate oa kasar n tak patot! buat die camtu,but just his family knew him...

    so,kalo salah aq tego jugak abg aq...same je kita...aq pon kene camtu gak.tp ble pikir balik,dr situ aq knal lelaki dr segi sifat,ego n macam2...so,kita jadik lg beware utk frenz ngan laki...tu bagi aq...

    so!!jgn sesedey....dr ape yg ko post ni...angah ko x benci ko,maybe die pikir ko adik n bleh ikut ckp die je..mcm abg aq...tp kalo bengang, marah kita blk kalo tgor die..btol x?see!!die usap2 ko nye muke..bermaksud,lelaki mmg cam tu!!! nak buat baek,nak manja2 ngan kita lak...cchhooi!!!tp pompuan...cpt sangat maafkn n lupe ape die dah buat kat kite...hahahah!!!

    ok...tu je...dol!!jgn ckp lagi pasal jamban tau!!!hahahaah!!!

    ReplyDelete
  2. hahahahaha babimok depan korang korang ja . aq depan whole wide world kut :P ngee tuh a , i noe , ini time emosi [dan dah cool down sket] .

    adeq ko baek doe aq tngok . ko tuh haa singa ngah mngandung ! joke xD

    haaa btol³ . laki mmg ego keparat ! hahahaha nyehh aq da emo balik nih hnssff :P

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA asal ko lak emo nih ? eeeee ! hahaahahahaha mmg a . pompuan pemaaf ;D ohh mmg pompuan terbaek ah ! =))

    bhahaha dodol dodol sangat enak dimakan hee okay . noted :P

    ReplyDelete
  3. hahahaah!!!
    singa mengandung?x laa, singa bertelur...
    ohhh...adatlaa...takkan dpn org nak tunjuk perangai sebenokan?mesti la tunjuk baek...so,adik aq mmg baek kalo dgr ckp coz bukan benda yg tak patot aq ckp ngan die...thats all...
    yep!!!perempuan berhati lembut but harus ingat,air bukan selalu tenang...hahahahah!!!! sounds like i emo rigt??tak laa...bese je...ape pon 4 family buat yg terbaek!! <3

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave the message after the beep.

Popular posts from this blog

First Date

CAMPING

Gila Meroyan