Be Strong You !


My one and only Makngah, now dah uzur sangat.

My cousin posted on her facebook saying that...


"Salam all,mak dah end stage,cancer has spread al over,dr cnt do anything, new growth at tumy area,air kuning stil being drained out..now cirit..mulut kering,kaki bengkak..bed riden.pls pray that she gets comfortable n lessen her pain.amin (dari abg la).....
now i'm in room 451.....makngah nampak penat...N tak larat cakap pun...juz angguk n geleng... sama2 kita doakan makngah...."


Walhal baru sahaja semalam kami satu keluarga lawat Makngah di Sime Darby Medical Centre Subang Jaya which also was known as Subang Jaya Medical Centre. Masa time kami datang, Makngah tengah menyuap nasi lemak dan aku tengok banyak makanan atas meja [sebab the day before, Makngah ade cakap nak makan ini dan itu. i guess that's why ade makanan banyak jenis]. Every suapan Makngah slow saja like she's trying to savour every bite. Angah aku dah bisik cakap "sedihnye mok, tengok makngah.nak nangissss".

Aku alihkan pandangan sebab aku tahu aku akan menangis then and there kalau aku kept on tengok sebab aku ada baca somewhere suruh kita put on our brave and happy face supaya the sick tak lebih sakit or something like thatlah.

Makngah ada jugak minta tambahkan sambal dan telur dalam nasi. Papa berbual dengan Makngah and she just angguk. Time papa duduk tepi katil Makngah, aku rasa sebak. Dan otak aku melayang. Macam mana kalau atas katil tu is my dad? :'(

look at her. all skins and bones :(

Kemudian kami semua berbual dengan Pakngah kerana tak mahu ganggu Makngah enjoying her meal. Then Pakngah bagi tahu that after this the nurses nak mandikan dan ambilkan air sembahyang untuk Makngah so kami pun salam dan cium Makngah and said bye². Makngah jokingly said "thank you datang.thankyouthankyouthankyou!!" laju². Kami semua tergelak dan Makngah pun tersenyum dan aku tengok papa paling happy tengok kakak dia senyum.

Doakan makcik aku ya? Semoga kurang kesakitannya. :')

p/s : makngah before this ada pesan dekat aku , "adik, ingat, benda tu jangan pernah tanggal okay?" sambil tangan dye tunjuk tudung aku . may Allah bless you makngah !


Comments

Popular posts from this blog

First Date

Gila Meroyan

CAMPING